Turystyka Gniezno
Powrót

Dobre miejsce, królewska tradycja – promocja produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego



Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.
Działanie 1.4. Rozwój turystyki i kultury.

pn. Dobre miejsce, królewska tradycja – promocja produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego.



Nr projektu:
Z/2.30/I/1.4/717/06

Okres realizacji:
od 2006 – 07 – 03 do 2007 – 10 – 22

Wartość projektu:
536 369,76 zł

Dofinansowanie unijne:
75 %, tj. 402 277, 32 zł


Projekt „Dobre miejsce, królewska tradycja – promocja produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego” o charakterze turystycznym miał na celu promocję społeczno – gospodarczą Powiatu Gnieźnieńskiego. Celem szczegółowym było wydłużenie sezonu turystycznego poprzez zwiększenie świadomości potencjalnych turystów na temat atrakcji turystycznych, podniesienie jakości świadczonych usług w turystyce oraz stworzenie łatwiejszego dostępu do informacji na temat spędzania wolnego czasu. Działania podjęte w ramach projektu objęły sześć produktów turystycznych: Szlak Piastowski, Turystykę Aktywną, Agroturystykę, Turystykę Pielgrzymkową, Lednicki Park Krajobrazowy oraz Gnieźnieńską Kolej Wąskotorową.

 


Zadania wykonane w ranach projektu:
  1. Przeprowadzenie konkursu na „Najlepsze gospodarstwo agroturystyczne Powiatu Gnieźnieńskiego” oraz na „Najlepszy produkt agroturystyczny Powiatu Gnieźnieńskiego”.
     
  2. Zorganizowanie wystawy fotograficznej Mirosława Skrzypkowskiego pt. „Gniezno – Pierwsza Stolica Polski. Perła Szlaku Piastowskiego” promująca Powiat Gnieźnieński w Londynie. Przygotowanie specjalnego portalu internetowego dot. w/w wystawy w Londynie www.exhibition.com.pl
     
  3. Utworzenie portalu turystycznego www.turystyka.powiat-gniezno.pl.
     
  4. Zamieszczenie reklamy w prasie branżowej w „Wiadomościach Turystycznych”, „Podróżach”, „Przewodniku Katolickim” oraz „Naszej Drodze”.
     
  5. Wykonanie i zakup systemów wystawienniczych, wykorzystywanych na imprezach targowych, promocyjnych czy informacyjnych obejmujących dwa produkty - Turystykę Aktywną oraz Szlak Piastowski.
     
  6. Zorganizowanie wraz z Towarzystwem Miłośników Gniezna imprez promujących Gnieźnieńską Kolej Wąskotorową obejmujących przejazdy na trasie kolejki, imprezy plenerowe wraz z koncertami, przygotowanie materiałów reklamowych, plakatów, ogłoszeń w prasie, w radiu i telewizji, a także strona internetowa kolejki www.gkw-gniezno.pl.
     
  7. Przygotowanie wydawnictw promocyjnych obejmujących sześć markowych produktów, Szlak Piastowski, Turystyka Aktywna, Agroturystyka, Turystyka Pielgrzymkowa, Lednicki Park Krajobrazowy oraz Informator Turystyczny w sześciu wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej, rosyjskiej, włoskiej i francuskiej.
     
  8. Wydanie gadżetów promocyjnych: koszulki typu T-shirt, długopisy, cukierki typu „krówka”, widokówki oraz podkładki pod kubek, związanymi ze wszystkimi produktami.
     
  9. Przeprowadzenie badań marketingowych celem uzyskania informacji na temat postrzegania Powiatu Gnieźnieńskiego przez turystów i rozpoznawalności produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego. Na zakończenie odbyła się konferencja podsumowująca wyniki badań marketingowych wraz z szerokim gronem przedstawicieli branży turystycznej: z hoteli, restauracji oraz gospodarstw agroturystycznych.
     
  10. Prezentacja

Projekt jest laureatem I edycji konkursu Polska Pięknieje zorganizowanym w roku 2008 przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wspólnie z firmami Pascal i Smartlink.