Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /biblio/Session_Class.php on line 185
 Turystyka Gniezno
Powrót

Targi turystyczne nad Odrą


Odbywające się w ramach "Pikniku nad Odrą" Targi Turystyczne Market Tour były kolejną okazją do prezentacji atrakcji turystycznych Wielkopolski na rynku Pomorza. W bieżącym roku w imprezie plenerowej wzięło udział aż 50 tys. osób - z reguły były to rodziny z dziećmi, ale także młodzież i osoby starsze.

Niewątpliwym atutem imprezy (8-9 maja 2010r.) był szeroki wachlarz wydarzeń towarzyszących, które przyciągają na szczecińskie Wały Chrobrego całe rodziny. Na szczególną uwagę zasługiwały zwłaszcza: Festiwal Wyrobów i Kuchni Regionalnych, kiermasz ogrodniczy "Pamiętajcie o ogrodach", wystawy wyrobów rękodzielniczych oraz Motorowodne Mistrzostwa Świata 2010 w klasie T-400.

Stoisko Wielkopolski - podobnie jak inne stoiska - zostało zorganizowane w namiocie na świeżym powietrzu na Wałach Chrobrego w centrum Szczecina. Wystrój stoiska stanowiła duża mapa regionu i kolorowy banner promocyjny, które przyciągały rzesze potencjalnych turystów. Wszelkich informacji o regionie udzielał przedstawiciel Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Partnerami WOT w tegorocznej promocji podczas "Pikniku nad Odrą" byli: Powiat Gnieźnieński i Miasto Gniezno, Miasto Kalisz oraz Hotel Olympic. Ponadto, zaprezentowano materiały promocyjne Laureatów pierwszej edycji plebiscytu ?Wielkie Odkrywanie Wielkopolski?. Miasto Poznań prezentowało swoją ofertę na oddzielnym stoisku.

Rodzinny charakter pikniku sprzyjał promocji atrakcji turystycznych regionu. Stoisko Wielkopolski licznie odwiedzała młodzież, rodzice z pociechami i dziadkowie. Nie zabrakło również organizatorów wycieczek i przedstawicieli branży. Najwięcej zapytań dotyczyło turystyki rowerowej - ciekawych tras rowerowych i możliwości ściągnięcia z internetu śladów GPS szlaków. Równie popularna była tematyka zabytków wielkopolskich miast i miasteczek, w tym m.in. Kalisza, Konina, Wrześni, Pyzdr, Gniezna, Ostrowa Wielkopolskiego, Sierakowa. Tradycyjnie dużym zainteresowaniem cieszyły się liczące po trzynaście tytułów serie wydawnicze Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej :  "Weekend w" oraz turystyka kulturowa.

Oferta województwa wielkopolskiego doskonale odpowiadała potrzebom potencjalnych turystów ze Szczecina i Pomorza. Zaleca się jednak przygotowanie folderów z ofertą turystyki rodzinnej i dla dzieci, która mogłaby być zaprezentowana podczas przyszłorocznego "Pikniku nad Odrą".

Opracowanie: Biuro WOT
Poznań, 13.05.2010r.




18 Maj 2010