Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /biblio/Session_Class.php on line 185
 Turystyka Gniezno
Powrót

Gniezno na małym ekranie w Polsce i … za oceanem


Wkrótce na antenie Programu 1 Telewizji Polskiej oraz w kilku stacjach emitujących programy o charakterze podróżniczym w USA zostanie pokazane Gniezno, jako miejsce gdzie zrodziła się polska państwowość.


W dniu 14 października br., tj. w niedzielę o godz. 13.40 w TVP 1 zostanie wyemitowany kolejny odcinek serialu podróżniczego pn. „Nie ma jak Polska”, który zostanie w całości poświęcony Wielkopolsce. Wśród miejsc, które odwiedziła para znanych i lubianych prezenterów telewizyjnych – Anna Karna i Maciej Orłoś – znalazły się Wzgórze Lecha w Gnieźnie, Stary Rynek i Malta w Poznaniu, osada na kaliskim Zawodziu oraz parowozownia w Wolsztynie i nowo wybudowana przystań w Czarnkowie. Każdy z odcinków serialu to wędrówka po „znanych – nieznanych” miejscach w Polsce , okraszone szczyptą humoru i odkrywczej pasji. Fabuła scenariusza oparta jest na pomyśle wędrówki turystycznym szlakiem. Prowadzący wiodą widzów po najpiękniejszych zakątkach naszego kraju. Prezentują lokalne atrakcje i produkty turystyczne, opowiadają związane z nimi ciekawe historie, przedstawiają sylwetki tworzących je, nieprzeciętnych ludzi. Dodatkową atrakcję stanowi element …rywalizacji. Maciej Orłoś i Anna Karna startują w dyscyplinie na ‘najbardziej niekonwencjonalne pokazanie atrakcji turystycznych’. O tym, który z prowadzących jest lepszy w swej roli decydują w głosowaniu sms-owym widzowie. Przegrany musi wykonać wyznaczone wcześniej nietypowe zadanie.

Serial powstaje pod patronatem merytorycznym Polskiej Organizacji Turystycznej we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi. Przy realizacji odcinka wielkopolskiego partnerem Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej jest Powiat Gniezno.

Przed kilkoma dniami w Gnieźnie przebywała również ekipa realizująca program przyrodniczy Travel Scope nadająca swoje produkcje w tematycznych kanałach telewizji amerykańskiej. Producenci programu Julia i Joseph Rosendo przyjechali na zaproszenie Organizacji Turystycznej w Berlinie, która to w ramach inicjatywy „Partnerstwo Odry” współpracuje z Wielkopolską Organizacją Turystyczną. Podczas 11 dni zdjęć filmowych kilkuosobowa ekipa odwiedziła wybrane miejsca m.in. w Berlinie, Brandenburgii, Saksonii, na Dolnym Śląsku, w Lubuskim oraz w Wielkopolsce. Oprócz Gniezna amerykańscy dziennikarze odwiedzili Poznań – zafascynowani odległą ponadtysiącletnią historią obu miast związaną z początkami Państwa Polskiego oraz Wolsztyn. Wizyta telewizji amerykańskiej na obszarze nadodrzańskim jest efektem działań promocyjnych „Partnerstwa Odry” nakierunkowanych ma pozyskanie zainteresowania przyjazdem do Polski i Niemiec turystów z dalekich destynacji turystycznych.

‘Partnerstwo Odry’ jest nieformalną międzyregionalną siecią, w której pod hasłem „Granice dzielą – Odra łączy”, w oparciu o projekty współpracują ze sobą województwa Wielkopolskie, Zachodniopomorskie, Dolnośląskie i Lubuskie oraz niemieckie kraje związkowe Berlin, Brandenburgia, Maklemburgia – Pomorze Przednie i Saksonia. Celem tej trans granicznej inicjatywy jest zbudowanie efektywnej regionalnej wspólnoty, która zintegruje region nadodrzański zarówno w sferze politycznej, jak i pod względem infrastruktury oraz stworzenie dynamicznego obszaru gospodarczego, kooperującego w możliwie wielu dziedzinach (źródło: www.oder-partnerschaft.eu)

Udział zarówno w jednym, jak i drugim przedsięwzięciu telewizyjnym jest efektem dobrej współpracy Powiatu Gniezno z Wielkopolską Organizacją Turystyczną.